جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » کنترل آفات در ۴ هزار هکتار فضای سبز شهری اصفهان 

کنترل آفات در ۴ هزار هکتار فضای سبز شهری اصفهان 

کد خبر: 9617

رییس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از کنترل آفات در مساحتی بالغ بر 4 هزار هکتار فضای سبز شهری طی مراحل مختلف خبر داد.

رخدادشهر: امیر رضایی گفت: کنترل آفات و بیماری‌های درختان و عرصه‌های فضای سبز شهری یکی از اقداماتی است که هر ساله توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز انجام می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از روش‌های تلفیقی در کنترل آفات، استفاده از سموم شیمیایی است، افزود: مبارزه شیمیایی طی دو مرحله انجام می‌شود که شامل یک مرحله در فروردین‌ماه و دیگری در خردادماه به‌صورت شبانه و به مدت ۱۰شب است.

رییس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد از سموم شیمیایی پایه گیاهی دارد، تأکید کرد: برای حدود ۳۰درصد باقی‌مانده، از سموم شیمیایی دارای مجوز استفاده می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،او خاطرنشان کرد: سم‌پاشی بعضی آفات و بیماری‌ها که به‌صورت موضعی است در این دو پیک انجام نمی‌شود، زیرا هرساله به‌طور مداوم و مستمر این مبارزه را علیه آفات و بیماری‌ها انجام می‌دهیم.

رضایی با اعلام اینکه سازمان پارک‌ها کنترل آفات و بیماری‌های 4 هزار هکتار فضای سبز شهری را برعهده دارد، ادامه داد: سم‌پاشی به‌صورت موضعی بر اساس مورد و در ساعات خنک روز انجام می‌شود، اما سم‌پاشی‌های عمومی در دو بازه زمانی ساعت ۲۲ و از ساعت ۲۴ تا قبل از اذان صبح انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید